Kodowanie z LEGO w UNS

W dniu 5.11.2022 studenci 6-go semestru kierunku Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna swoje zajęcia z Metodyki edukacji informatycznej spędzili na … budowaniu z klocków LEGO.
Nie chodziło jednak tylko o zabawę.

Celem zajęć była nauka kodowania przez zabawę, połączenie informatyki z innymi dziedzinami (przedmiotami), by budować koncepcję STEAM (Scince, Technologies, Engineering, Art, Mathematics)

Zadaniem studentów było zainspirowanie uczniów do nauki kodowania na podstawie własnej historii przedstawionej przy pomocy wykonanych budowli z klocków LEGO. Efekt końcowy miał również łączyć ze sobą w historii inne przedmioty przewidziane w podstawie programowej dla pierwszego etapu kształcenia.

Zajęcia z informatyki nie zawsze muszą odbywać się w pracowni komputerowej czy z użyciem sprzętu i narządzi informatycznych. Zajęcia z wykorzystaniem popularnych na świecie klocków LEGO były doskonałym wprowadzeniem i inspiracją do nauki kodowania oraz zdobywania umiejętności krytycznych w dzisiejszym cyfrowym świecie.

Od początku zajęć widać było u studentów duże zaangażowanie w realizację swoich projektów oraz coraz większe zaskoczenie odkrywanymi pokładami kreatywności jakie w nich drzemały. Dzięki poświęconej pracy nad projektami studenci mogli przypomnieć i ugruntować swoją wiedzę oraz udoskonalić umiejętności z kodowania.
Nauka poprzez zabawę z klockami LEGO łączy ze sobą również inne dyscypliny (przedmioty), dzięki czumu przyszli nauczyciele mają większy wachlarz możliwości by zmotywować młode pokolenia do podejmowania wyzwań edukacyjnych. Wspólne budowanie z klocków wzmacnia kluczowe wartości, m.in. rozwój językowy, rozwój społeczno-emocjonalny, podstawy matematyki, kodowanie, współpracę w zespole dążenie do rozwiązywania problemów oraz budowanie i wprowadzanie w życie kompetencji STEAM (łączenia kilku dyscyplin w jedną całość, jako sposób na nakierowanie uczniów na poszukiwanie rozwiązań, dialogi i krytyczne myślenie).

Zajęcia z Metodyki edukacji informatycznej prowadzi w UNS
mgr inż. Krzysztof Ciemcioch

Zainteresowanych wykorzystaniem klocków Lego w edukacji zapraszamy do zapoznania się, w czasopiśmie naukowym UNS, z artykułem poświęconym tej tematyce – Interdyscyplinarne Studia Społeczne – Numer 2 (2), 2016:
.

Autor: Promocja

Data publikacji: